مدرسه ی فردا، مدرسه ای بانشاط
مقدمه
پژوهشهای مختلف در علوم رفتاری و روانشناسی ارتباطات ، حاکی از این مسئله است که شادی و گشاده رویی نقش والایی در پذیرش اجتماعی شخصیت مربیان بویژه در جامعه دانش آموزان دارد . در مراجعه به تاریخ زندگی پیامبر بزرگ اسلام از جمله برجسته ترین خصایل ایشان که موجب جلب و جذب امت بوده ، گشاده رویی و خلق نیکوی پیامبر اکرم (ص) بوده است تا آنجا که در قرآن اشاره گردیده است که اگر حسن خلق پیامبر نبود همانا مردم از دور ایشان پراکنده می شدند و او را تنها می گذاشتند .
ژان پیاژه روانشناس معروف سوئیسی میگوید «آرزوی مكتب آموزش و پرورش فعال بوجود آوردن اعتدالی است مناسب بین مكتب انفرادی و مكتب اجتماعی، هدف از آموزش انفرادی ، منطبق ساختن فرد با سن او و استعدادها و مهارتهای او میباشد و هدف از آموزش اجتماعی این است كه كودك یا نوجوان زندگی دسته جمعی و رفتارهای اجتماعی را بیاموزد.» بنابراین مهمترین مکانی که کودک می تواند در آنجا بسیاری از کارکردهای گوناگون شامل دوست یابی و وارد شدن در گروه های مختلف و همکاری و همیاری در اجتماع ، در نتیجه اجتماعی یا منزوی بودن را فرا بگیرد که در آینده اجتماعی او بسیار تاثیر گذار خواهد بود ، مدرسه می باشد .
مدرسه ,اجتماعی ,آموزش ,پیامبر ,مكتب ,گشاده رویی ,فردا، مدرسه منبع
درباره این سایت